respect

route.jpg

Onderweg naar Santiago de Compostella (met de camper), kom je links en rechts van de weg wandelende pelgrims tegen. Met de kilometer groeit het respect. Zij lopen de historische route en wij gaan er comfortabel heen. In Compostella zelf is het bijna genant dat de toeristen de stad in meerderheid bevolken en de pelgrims soms wat verloren rond lopen, terwijl het toch de apotheose van hun tocht moet zijn. Vandaar een foto van een stukje van de route, zoals dat naast de weg stond als hommage aan al die mensen die de tocht lopend of fietsend volbrengen. Respect!

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in street. Bookmark de permalink .

2 reacties op respect

  1. Wil zegt:

    Een pelgrimstocht naar Santiago de Compostella… Eén van de dingen op het ToDo-lijstje van mijn leven. Maar of het er nog ooit van komt? Typisch zoiets wat je maar uit blijft stellen omdat je er de tijd niet voor denkt te kunnen nemen. Maar eigenlijk moet je gewoon vertrekken! Fotocamera mee en thuis komen met duizenden foto’s en onvergetelijke indrukken.

  2. René zegt:

    Ook in mijn omgeving ken ik mensen die plannen hebben om dat te gaan doen. Dus er zou een soort Vereniging voor toekomstige Pelgrims moeten komen. Lijkt me nuttig om die mensen te motiveren die het steeds uitstellen. Ikzelf? Nee, geen plannen in die richting.

Geef een reactie

