High Key

bri.jpg

Een portret in High key.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in mensen, structuren. Bookmark de permalink .

4 reacties op High Key

  1. Robbie Veldwijk zegt:

    Mooie sfeer door die high key, maar voor mijn gevoel mist er wel scherpte bij de ogen/ één oog.

  2. Wil zegt:

    Mooie sfeer. Ook dit vind ik zo’n foto die het eigenlijk verdient om op een specialere manier gepresenteerd te worden. Groter, prominenter. Komt ie weer aan zul je zeggen 😉 Maar het gaat natuurlijk om de foto. Compliment!

  3. René zegt:

    Een high key foto bestaat hoofdzakelijk uit wit en lichtgrijze schakeringen. Het heeft meestal een goed effect als in al het licht zich een klein donker plekje bevindt.
    In deze foto zie ik toch nog teveel detail in de donkere delen.
    Op zich best een leuk portret maar geen echte high-key.
    Kijk ook eens even naar het histogram, dan moet je dat kunnen zien: alles zit absoluut tegen de rechterkant als één lijn als het goed is.

  4. Harry de Rooij zegt:

    ja René, die discussie is al veel gevoerd op het net.
    het eerste deel van je opmerking zit ook wel in de foto dacht ik. In het histogram vind ik inderdaad wel wat neutraal grijs terug, maar over detailering lees ik nooit iets in de beschrijvingen. Wel over het gebrek aan detailering, en het gevaar van ‘uitgebeten’ partijen bij een high key foto. Het zal altijd wel een subjectief begrip blijven, maar dat geeft niet. Als je foto’s zoekt in google onder de noemer high key, zie je ook erg veel verschillen.
    Ik houd wel van dit soort discussies, houdt de boel levendig.

Geef een reactie

