sporen in het zand

spuren-im-sand.jpg

Bij Grevenbroich doen de Duitsers aan Dagbouw om de bruinkool te winnen. Dit zijn de sporen die de graafmachnine achterlaat. Fotografisch een snoepje, maar of de mensen die daar woonden en hun huizen uit moesten er ook zo blij mee zijn?

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in landschap, structuren. Bookmark de permalink .

4 reacties op sporen in het zand

  1. René zegt:

    Lage zon, mooi licht. Dat maakt deze foto bijzonder.
    Als je jouw verhaal niet had verteld, had ik me echt afgevraagd wat het toch zou kunnen zijn.

  2. Nou als fotograaf spreek ik zo:

    “lekker puh voor die mensen”

    Ik vind het een hele coole foto! Heel mooi die lijnen en belichting.

  3. Wil zegt:

    Hele mooie foto, Harry!

  4. Tim Freh zegt:

    Goede kennissen van ons moesten laatst ook het ‘eigen huis’ verlaten. Dat maakt het nou net iets persoonlijker. Ik heb ooit een metertje of dertig van zo’n graafmachine gestaan. Dan voel je je toch heel erg klein…

    In de DDR (Bruinkool) ging dat trouwens heel erg anders. Daar werd je pas een week van tevoren gesommeerd ‘op te rotten’. Ging je niet, had je binnen de kortste keren een graafmachine voor je huis 😦 ….

Geef een reactie

