keuze

Ik vind het altijd moeilijk om te kiezen tussen kleur of zwart wit. Ook in dit geval. Een portret met twee tegenstellingen. Oud-jong, wit(grijs)-zwart. Een doorkijkje in het Textielmuseum in Tilburg (aanrader trouwens). Oma toont enthousiast de weefmachines aan de kleindochter. Mijn voorkeur neigt naar de zwart wit versie( daar komt de tegenstelling van de haarkleur het beste tot zijn recht), maar ik heb ook wel iets met de kleur versie. Wat vinden jullie?

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in mensen, musea. Bookmark de permalink .

5 reacties op keuze

  1. In dit geval ga ik ook voor zwartwit …en vraag me niet waarom 😉
    Kwestie van gevoel, niet meer en niet minder.

  2. En ik ga voor kleur, maar vraag aan mij ook niet waarom 😉

  3. Erik O, zegt:

    Zw-w omdat de kleurenversie naar mijn gevoel net niet die meerwaarde geeft…
    Enkel het golfje van de kleindochter geeft enig kleuracccent…
    Er zijn ook geen samenvallende harmonische kleuren…
    Dus omzetten maar!
    Zw-w accentueert nog meer de contrasten: zwart (haar, topje) van het meisje, wit (haar en bloesje) van de oma…

  4. Jean du Bois zegt:

    Harry,

    Wat dacht je ervan om de dochter in kleur te houden en het overige in zw.
    Om toen en nu te versterken. Zeker nu, nu het onderwerp in een museum plaats vindt.

  5. Die keuzes zijn altijd erg lastig en ik doe ze meestal gewoon op mijn gevoel, en toch bij deze twee zit ik ook erg te twijfelen… In kleur vind ik de foto ook erg sterk alleen trekken de twee gekleurde lijnen links de aandacht.

Geef een reactie

