sieraad

Op de “Graduation” van de Design Academy in Eindhoven toonde deze studente (Hanna Jónsdóttir) haar sieraden van hout. De vormen ontleende ze aan delen van skeletten. De manier van bevestigen was ook bijzonder. Ze had in elk sieraad een opening en drukte daar, aan de binnenkant van de stof, een vorm doorheen, zodat het sieraad vast bleef zitten aan de stof. Het lijf van de vogel op het stofpaneel, is dus de stof zelf, die van achteren door de vorm heen is gedrukt. Haar “presentatietafel” leverde dit fraai stilleven op.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in stilleven, structuren. Bookmark de permalink .

5 reacties op sieraad

  1. Ik heb je (overigens perfecte) uitleg twee keer moeten lezen voor ik het begreep 😉 Onbewust wou ik vervolgens de foto wat groter klikken, maar dat lukt uiteraard niet…
    De details zijn dus niet echt duidelijk, maar de mooie bruine tinten komen prima over.

  2. Harry de Rooij zegt:

    Koen: Ik heb niet altijd details kunnen fotograferen. De studenten hebben dat soms liever niet. Ze weten niet wat je ermee gaat doen. Omdat jij aangeeft dat de tekst niet makkelijk is, (bedankt) heb ik hem nog wat aangepast.

  3. René zegt:

    Is ook niet zo gemakkelijk uit te leggen, lijkt me…
    Wel inventief van de kunstenaar om zoiets te bedenken en uit te voeren. En aardig van jou, dat je ons deelgenoot maakt.

  4.  P-TER zegt:

    Voor mij is het klare taal !
    Ook een knal van een foto,
    hoe je dit licht prachtig weergeeft in deze foto
    komt sfeervol over.
    Knap !
    Gr.
    P-TER

  5. Erwin Acke zegt:

    Ik ga akkoord met de visie van P-TER, lichtinval en belichting maken hier het verschil. De foto laat zich uitstekend lezen.

Geef een reactie

