carnaval

lichtjesoptocht2009

In Boxmeer waar ik woon is elk jaar een lichtjesoptocht. Dat was vanavond ook weer het geval.
Dan komen zo’n 60 carnavalswagens uit Boxmeer en verre omstreken om rond te trekken.
Dat is leuk om te fotograferen. Deze is natuurlijk bewogen en ik stond op het punt hem te verwijderen, maar bedacht me.
Als een schilder carnaval abstract en dynamisch zou willen weergeven, kan ik me voorstellen dat er zoiets op het doek komt.
Je kunt dit natuurlijk ook bewust oproepen en dan ben je aan het schilderen met de camera. Ik denk dat ik dat eens wat vaker ga doen.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in abstract, kleur, mensen, street, structuren. Bookmark de permalink .

4 reacties op carnaval

  1. MJ zegt:

    inderdaad ’t heeft iets!

  2. erik O, zegt:

    “Schilderen met de camera” -treffend gezegd!
    Vind ik wel een geslaagd experiment!

  3. Caro zegt:

    Ja leuk beeld hoor, al had ik carnaval er niet uigehaald. Het is de sfeer die het beeld oproept en die is mooi.

  4. Erwin zegt:

    Ja, ik hou wel van die stijl , die wij voortaan zo (‘schilderen met de camera’) zullen benoemen.

Geef een reactie

