kronkel

Een takje voor het raam en er valt mooi het licht op. De foto gekropt en omgezet naar zwart wit.
Voor de tweede foto in Photoshop iets toegevoegd, zodat de foto in mijn ogen een meerwaarde kreeg.
Ikzelf ben wel tevreden met de tweede foto. Hij is nog grafischer en nog meer zwart wit dan de eerste. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

kronkel

De orginele foto omgezet naar ZW en vierkant gemaakt.

kronkelposter

De tweede foto.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in abstract, stilleven, zwart wit. Bookmark de permalink .

8 reacties op kronkel

  1. Erwin zegt:

    De bewerking maakt van de foto inderdaad een grafisch werk. Ook de achtergrond is egaler, maar ik zou of, de witte vericale strepen volledig wegwerken (voor één strakke achtergrond) of, ze accentueren en een prominentere rol geven in het beeld, nu zijn ze er deels wel en deels niet.

  2. Jean du Bois zegt:

    Harry,

    toch gaat mijn voorkeur naar de eerste foto. Op de tweede foto vind ik met name links onderin niet zoals het in echt is en dat vind ik dus jammer. Wel vind ik de foto in een mooie samenstelling gemaakt en bewerkt.

  3. Judith zegt:

    Hoi Harry,
    Ik heb ze ook allebei bekeken en mijn voorkeur gaat ook uit naar de tweede foto. Over het algemeen vind het mooi om bij zwart wit wat meer contrast toe te voegen zoals je bij de tweede hebt gedaan, maar het neemt in de tak ook het detail weg en dat vind ik jammer. Misschien in Lightroom iets selectiever op bepaalde kleurtonen werken?

  4. marga zegt:

    ik vind het jammer dat er witte strepen zichtbaar zijn, die trekken nu de aandacht terwijl het takje op zich strak genoeg is. k ga voor de eerste foto.

  5. fotomart zegt:

    De eerste is uiteraard de meest realistische. De tweede doet een beetje vreemd aan. Het hangt er van af wat je met het beeld wil zeggen.

  6. Caro zegt:

    Ik vind de tweede ook erg leuk. Hij is abstracter en ik vind het leuk dat er contouren wegvallen. Bij de wite strepen valt er ook iets weg van de lijnen en dat is heel mooi. Die strepen vind ik wel mooi het beeld vullen dus hoeven van mij niet weg. Ik denk niet dat je dit enkel met contrast bijvoegen hebt bereikt. Ook een filter vermoed ik?

  7. tdn zegt:

    Geef mij toch maar de eerste. Heb onlangs een gelijkaardig dilemma gehad voor de print van een foto op groot formaat. Ik had ook de gewone versie en een “schilderij” in photoshop, en ben uiteindelijk toch voor de gewone foto gegaaan. Nog geen spijt van gehad 🙂

  8. MJ zegt:

    de eerste is voor mij de best, ik vind de bewerking niet zo tof. In elk geval een erg mooi abstract beeld!

Geef een reactie

