crossing the stix

bootje

Ik was op een tentoonstelling en fotografeerde dit beeldje. Een veerman in een bootje. Het thema van de tentoonstelling was “de onderwereld”.  Het verhaal van de veerman Charon bij de Stix, die je overzet naar het rijk van Hades(de onderwereld), als je tenminste een muntje bij je had. Iedere dode kreeg dan ook een muntje onder de tong mee het graf in.

crossing the Stix

Ik heb het beeldje een eigen sfeer meegegeven, die ik wel bij het thema vind passen.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in experiment, musea, photoshop, stilleven, structuren. Bookmark de permalink .

5 reacties op crossing the stix

  1. Joke zegt:

    Het is een pracht van een beeldje en je bewerking is ook goed. Vind het leuk dat je er een eigen kijk op hebt.

  2. fotomart zegt:

    De bewerking boeit me. Het geeft een mooi, eigen efffect, dat hier heel goed past.
    Mogen we weten hoe je dit gedaan hebt?

  3. Caro zegt:

    Ik vind hem echt prachtig. Zou zo een mooie boekomslag kunnen worden!!

  4. René zegt:

    Een bijzondere bewerking die het totaal versterkt! Knap gevonden en uitgevoerd.

  5. petersfotos zegt:

    Mooi bewerkt van een al zo mooi beeldje!
    Gr.
    P-TER

Geef een reactie

