experiment

fruit 1

fruit 2

Via de Fotobond heb ik deelgenomen aan een mentoraat. Aan de hand van een portfolio kregen we de opdracht een foto te maken met als thema :”eten en drinken”.
De mentor, Pieter van Leeuwen, gaf me de opdracht een kleurrijk, volledig abstract “schilderij” te maken, met in mijn achterhoofd een abstracte schilder.
Ik vond het een uitdaging. Met Willem de Kooning, een abstract expressionist, in mijn achterhoofd ben ik met de camera gaan schilderen. Ik ben de camera gaan bewegen terwijl er een citroen, een mandarijn en een appel op mijn tafel lagen. In het begin ging het alle kanten op behalve de goede, maar na verloop van tijd, een 100-tal foto’s verder, kreeg ik steeds meer grip op het proces.
De twee resultaten die in Veldhoven in het museum “t oude Slot” hangen, stemmen mij tot tevredenheid. Ik ben blij door de “workshop” van de fotobond eens een pad bewandeld te hebben dat ik anders wellicht niet gevonden had.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in abstract, experiment, kleur, musea, structuren. Bookmark de permalink .

10 reacties op experiment

  1. MJ zegt:

    ik hou er wel van… mooie abstracten!

  2. Ik vind abstracte foto’s ook erg fijn om naar te kijken, vooral de eerste van deze vind ik mooi door de combinatie met de lijnen.

  3. Judith zegt:

    Wauw Harry! Wat zijn ze mooi geworden!!!

  4. Erwin zegt:

    Oefening baart…kunst!

  5. Daisy zegt:

    Wel een tof experiment, zou er zelf niet opkomen om zoiets te doen.

  6. fotomart zegt:

    En ook fijn voor ons dat je er de ganse uitleg bij geef. Hebben weer wat bij opgestoken!

  7. Joke zegt:

    Schitterend wat je ervan gemaakt hebt!

  8. ysabje zegt:

    je hebt het goed volgehouden en het resultaat is er dan ook…

  9. Arno Briers zegt:

    Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste foto. Iets te veel lichte kleuren aan de randen van de tweede foto vind ik.

  10. Rulan zegt:

    Mooi experiment en zeer decoratief!

Geef een reactie

