Blad

Ik ben op zoek naar een abonnement op een fototijdschrift.
ik heb Zoom en Chip foto video, maar dat is eigenlijk tweemaal van hetzelfde. Nu wil ik naast een van die twee een ander blad. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke bladen jullie lezen en waarom.
Laat het me eens weten, dat zou me denk ik helpen bij mijn keuze.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in allerlei, mededelingen, Z.T.. Bookmark de permalink .

5 reacties op Blad

  1. mcneel zegt:

    Focus, maandblad voor fotografie & imaging. Prachtige reportages en soms ook technische artikels o.a. ook met duidelijke uitleg over beeldbewerkingssoftware. Ben er zeer tevreden over.

  2. Caro zegt:

    Hallo Harry. Ik heb dezelfde abonnementen als jij maar ben vooral op zoom eigenlijk wat uitgekeken en ben dus ook af en toe eens wat anders aan het proberen. Ik heb Shoot een keer geprobeerd en dat is eigenlijk een beetje hetzelfde als Zoom, maar wel aantrekkelijk. Daarnaast FD fotografie. Heeft ook soms leuke thema’s. Maar de leukste vind ik nog het Duitse Fotohits. Hier in Leuven enkel bij een internationale boekhandel te krijgen. Maar het is een goed blad met degelijke informatie en niet duur (3 euro)

  3. Fred zegt:

    Hallo Harry
    NOu ik lees zoom.nl, en fotografie.nl, waarom? ik haal hier voor mij het meeste uit.
    Groet
    Fred

  4. kris luckermans zegt:

    Focus is al jaar en dag m’n lijfblad, omdat er telkens weer mooie reportages in staan van fotografen zelf. Ook de technische uiteenzettingen van Frans Barten zijn interessant.

  5. Wesley Danes zegt:

    Ik zie dat je al een keuze hebt gemaakt. Maar toch wil het blad PF (Professionele fotografie) aanraden. Persoonlijk vind ik de meeste magazines niets. Teveel reclame, te weinig inhoud en teveel “maak betere foto’s in 3 eenvoudige stappen”.
    PF houdt zich daar niet zo mee bezig. Er wordt wel apparatuur in besproken maar op niveau. Daarnaast bevat het blad gewoon echt leuke artikelen over de stand van zaken in de fotografie, bekende fotografen en zijn ze niet vies van een kritische sneer.
    PF is wel aan de prijzige kant (gelukkig krijg ik ze van iemand die lid is als hij ze uit heeft gelezen) maar ik vind het wel verreweg het beste blad.

Geef een reactie

