scared


Wat donkerder.

Over Harry de Rooij Fotografie

Voor mij is het maken van de foto en het creatief bezig zijn, volgens mijn eigen opvattingen, erg belangrijk, maar het delen met anderen maakt een groot deel uit van de voldoening. In mijn eentje genieten is voor mij een beperkt genieten.
Dit bericht werd geplaatst in experiment, mensen, portret. Bookmark de permalink .

11 reacties op scared

  1. Rens zegt:

    Weer mooi geknutseld Harry!
    Spannende plaat, ondanks het feit dat dat grote witte vlak (bokshandschoen) mij wat afleidt van het gezicht!

  2. Rens zegt:

    Welnee, geen bokshandschoen maar gewoon zijn schouder!

  3. Jean zegt:

    Harry,

    Ik ben het eens met Rens, de compositie wordt te sterk door de schouder bepaald. Dat kan natuurlijk aan de opname liggen of aan de beeldbewerking met daarin de gebruikte kleuren?
    Maar van mij mag je hier echt mee doorgaan, want op deze manier van beeldbewerking maak je mooi onderschijt t.o.v. de massa.

  4. P-TER zegt:

    Het is in elk geval een prachtig bewerking!
    Het zou messchien beter zijn als de schouder wat donkerder was,
    want die trek teveel aandacht!
    Toch eentje waar ik met plezier naar kijk!
    Gr.
    P-TER

  5. Rens zegt:

    Ja Harry, dat donkerder maken van de schouder maakt ‘m beter naar mijn smaak; als het nou ook nog lukt om iets meer licht in de ogen te krijgen …??
    (bijvoorbeeld zoals Maarten dat met zijn zelfportret had gedaan??)

  6. Caro zegt:

    Even goed moeten kijken naar de twee varianten, want de verschillen zijn heel belangrijk. Ik denk dan even aan wat mijn leraren zouden zeggen… de lichte delen trekken de aandacht. Dus als je wilt dat het gezicht het belangrijkste is moet dat de aandacht trekken door lichter te zijn. De tweede foto is dus de beste denk ik. De bewerking is weer van te snoepen. Hoe doe je dat toch?

  7. Mad!Studios zegt:

    Ik wil dit zeker geen geknutsel noemen, maar creatief bezig zijn!

    Het zou nog spannender zijn, als er de kleur rood erin was bewerkt. Dat maakt het geheel (nog) iets dramatischer… 😉

    Leuk om te horen dat je inmiddels artrage ook gevonden hebt.

    Mad!Studios.

  8. ysabje zegt:

    nummer twee is volgens mij ook de betere. expressiever door meer contrast met de lichte delen in ’t gezicht.

  9. Fred zegt:

    Hallo
    NOu zie zijn apart maar mooi.
    Groet
    Fred

  10. Joke zegt:

    Schitterend vind ik dit!

Geef een reactie

